Tömény élvezet

Amikor megláttam ezt a süteményt egy régi Kiskegyedben, azonnal tudtam, hogy ez nekem ízelni fog. Finom lett. Nagyon finom. Annyira finom, hogy mire megjöttek a vendégek, khmm, nagy része el is fogyott. Így aztán fel sem mertem tálalni a maradékot. Szerencsére volt csokis süti is, meg Eszter is hozott valami finomságot.

Szóval ennek a mennyei marcipános élvezetnek a következik a menete. Annyit változtattam csak, hogy az eredeti recept dióját pörkölt mogyoróra cseréltem, ezt a magot ugyanis még jobban imádom. Még illatosabb, zamatosabb lett.

Marcipános sütemény

Mi került a túlságosan is gyorsan fogyó, nagyjából 20 szeletes adagba? 15 deka marcipánmassza, 15 deka mogyoró, 10 deka liszt, 1 kiskanál sütőpor, 1 csomag vaníliás cukor, 3 tojás, 8 deka cukor, 12 deka krémsajt (Philadelphia).

Hogyan készült? A mogyorót serpenyőben, csak úgy magában megpörköltem, héját konyharuhával tessék-lássék módjára ledörzsöltem. Ledaráltam. A marcipánt lereszeltem. A lisztet alaposan elkevertem a marcipánnal, darált mogyoróval és a sütőporral.

A tojásokat a kétféle cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a krémsajtot és laza mozdulatokkal beleforgattam a lisztes keveréket.

Sütőpapírral kibélelt formában sütöttem, majdnem egy egész órán keresztül 170 fokon.

Nincsenek megjegyzések: