Villám ebédek

Mostanában a heti kulináris kalandozásaim megtervezése általában úgy kezdődik, hogy számba veszem mi készül el pontosan 15 perc alatt, amit kibír az éhhalál peremén egyensúlyozó gyermekem a játszótérről való megérkezés és az ebéd asztalra kerülése között. Ma konkrétan parmezános poletát (kukoricadarát) kapot sanyarú sorsú leszármazottam.

Néha viszont annyira jól sikerül a kaland, hogy magam is meglepődöm, sőt fotózásra és recept képében történő megörökítésre is érdemesnek találtatik a mű.

Ázsiai villámebéd

Számomra is hihetetlen, de ez volt első kalandom az édesköménnyel. Azt hiszem lesz még néhány randevúnk a jövőben.

Mi kell hozzá 2 személy részére? 2 szép szelet tonhal, 1 édeskömény, 150 g széles rizstészta, 2-3 evőkanál olaj, 3 evőkanál szójaszósz, 1 lime leve, 1 kiskanálnyi reszelt gyömbér, fél kiskanálnyi ötfűszer keverék.

Hogyan készül? Egy lábasnyi vizet felforraltam, a rizstésztát 10 percre beáztattam, majd leszűrtem. Nem főztem.

A tonhalat forró olajban mindkét oldalán megkapattam, belül még enyhén rózsaszínes maradt.

Az édesköményt falatnyi darabkákra vágtam, olajban gyorsan megforgattam, kevés vízzel roppanósan puhára pároltam.

Az öntethez összekevertem a szójaszószt, a lime levét, a gyömbért és a fűszert. Ebbe mártogattuk a tonhalat, ettük hozzá a tésztát és a zöldséget.

Villámebéd olaszos stílusban

Igen, tudom hogy semmi köze a szénégető spagettihez, meg nem minden olaszos amibe aszalt paradicsom kerül. De ez a tészta így jó, ahogy van.

Mi kell a 2 személyes adaghoz? 150 g tészta (mondjuk csavart), 1 tojás, 2 evőkanál tejszín, 50 g húsos szalonna, 3-4 szem aszalt paradicsom, 2 evőkanálnyi reszelt parmezán, apróra vágott bazsalikom.

Hogyan készül? Amíg a tészta kifő a sós, olajos vizében, egy serpenyőben kiolvasztottam a szalonna zsírját. Rádobtam a felcsíkozott paradicsomot és hozzáforgattam a tésztát. A lángot már elzártam alatta, amikor az alaposan elvegyített tojásos tejszínt is gyorsan hozzáforgatom. Már kerülhet is a tányérokra, a tojás rátapad a forró tésztára, sütnötegni már nem kell. A tányéron szórtam rá bazsalikomot és sajtot is.

Nincsenek megjegyzések: