Cseresznyés tartelette

Ezt a hét eleji csodát meg majdnem elfelejtettem.


Mindig is nagy rajongója voltam a francia konyhának, és a tartlette, ezek a pici tortácskák, kosárkák a francia édességek tökéletes megtestesítői. Olyan könnyedek, finomak és elegánsak. Elkészíteni nem éppen könnyű őket, de azért még éppen meg lehet vele birkódzni.

Mivel mostanában teljes mértékben belehabarodtam az omlós tésztába, tovább kísérleteztem a benne rejlő lehetőségekkel. Ezúttal zabliszttel és kakaóporral fokoztam a hangulatot.

Cseresznyés tartelette

Mi került a 8 kis vagy 1 nagy tortaformához elegendő adagba? 150 g finomliszt, 100 g zabliszt, 2 evőkanál kakaópor, 100 g vaj, 90 g porcukor, 2 tojás, csipet só.
Hogyan készült? A tészta hozzávalóit hidegen összedolgoztam. A leghatékonyabb és leggyorsabb robotgépben. A tészagömböcöt a frizsibe tettem egy órára. Igyekeztem szépen vékonyra, amolyan 3-4 miliméteresre nyújtani. Szakadozott, de összenyomkodtam. Formákba igazgattam és 20 perc alatt ropogósra sütöttem.
A kihűlt kosárkákba cseresznye lekvárt meg tejszínhabot pakoltam és friss cseresznyével díszítettem.

8 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Gyönyörűek lettek!!

duende írta...

:))))))))

Csodásak!!! :)))

Megvettem és vittem, köszönettel! :)

Flat Cat írta...

Hát ez is mennyei lehetett!
Nálunk most kényszerűségből kicsit pihen az omlóstészta-project a fiuk szigorú(bb)diétája miatt, de alig várom már, hogy vége legyen, és megsüthessem a receptjeid! :)

VOKinga írta...

Csodaszép tortácskák és csodaszép fotók!

Méhn Niki írta...

Nagyon guszták! :) Szépek a fotók is, ügyes vagy!

erős ildikó írta...

Azért ezt igencsak kár lett volna elfelejteni!:-)
Különösen, hogy már nálunk is érik a cseresznye!

trinity írta...

Micsoda szépségek-nagy türelmed van!!! A fotózás is profi! Jó, hogy nem felejtetted el...
Az omlóstésztát meg vittem, ha nem baj:)

Kata írta...

Nagyon szépek, és a fotó is profi!