VKF! Krumpli

Május nekem az újkrumpli hónapja (is). Rajongok érte. Sokat töprengtem, hogy milyen zseniális, izgalmas, újszerű recepttel rukkoljak elő a 25. VKF-re. De egyetlen dologra jöttem rá. Az újkrumpli úgy jó, ahogy van. Nem kell vele semmi különöset csinálni, mert egyszerűen, önmagában finom. Éppen ezért úgy döntöttem, hogy leírom, szerintem hogyan lehet úgy lekészíteni, hogy a végeredmény tökéletes legyen.

Kezdjük a pucolással. A hámozást pár hónapra el lehet felejteni. Magam részéről egészen a legutóbbi időkig kiskéssel kapirgáltam, de amióta valahol egy megjegyzésben olvastam, hogy lehet venni krumpli pucoló kesztyűt, megváltozott az életem. A Fehérvári úti piacon, a 2. emeleten a konyhás boltban tettem szert a rikító narancs színű csodára, amely rücskös felületével ledörzsöli a kezem közé vett krumpli vékony héját. Tényleg hatékony, bár egy kis hüvelyujj-görcs néha bejátszik így is. Viszont nem lesznek három napig barna csíkosak az ujjaim.


Olajban sült krumpli mártogatóssal

A bő olajban sütésnél két dologra kell ügyelni. A krumpli darabkák azonos méretűek legyenek, hogy egyszerre süljenek meg. Ezen darabolással igazítok. Másrészt a sütés elején fontos a jó forró az olaj, aztán csökkentem a lángot és "párolom" a gumót. Így lesz puha is meg ropogós is.

Ehhez az édes, krémes finomsághoz pedig nekem legtöbbször elég egy kis só, vagy esetleg egy kis mártogatós. Legutóbb egy doboz tejfölt megy 10 deka juhtúrót kevertem össze némi apróra vágott petrezselyemmel.

Nagyon-nagyon jól összeillettek az ízek.



Sütőben sült újkrumpli

Az újkrumplit néha a sütőbe is betolom. Ilyenkor újhagymát és sonka csíkokat pakolok közé, mellé. Néha fokhagyma gerezdek is kerülnek, mind-mind plusz ízekkel gazdagítja az amúgy is fenséges zöldséget. Ilyenkor például egyáltalán nem hiányzik a sült hús, de néha persze még az is kerülhet a tálba.

5 megjegyzés:

Unknown írta...

Nem is tudtam, hogy ilyen problémáid vannak a krumplipucolással. Ditém anyukája is mindig kiskéssel hámozza, próbálkoztunk már nála krumplihámozókkal, többféle kivitelezésben - talán neki is kesztyűt kellene adni ;) Én amúgy kesztyű híján egyszerűen a szivacs durvább oldalával szoktam ledörzsölni az újkrumpli héját.

erős ildikó írta...

Nem hallottam erről a kesztyűről még, én is kiskéssel kaparom le. De már nagyon ritkán, mert sok ételbe (különösen sütve) nagyon finom héjastúl.
Ha pedig héjában főzöm meg valamihez, akkor megint csak könnyű lehántani. Szóval csak ritkán kaparászom...
Nagyon tetszenek az egyszerű krumplis fogásaid, sütve különösen imádom egy jó kis mártogatóval.

"saját levében" írta...

Eddig azt hittem, hogy csak egy boxolónak változtathatja meg az életét egy kesztyű!

Ági, aki főz írta...

Ez a kesztyű is csak a vékony külső réteget dörgöli le, azt a hártyaszerűt, amit én úgyis lehúznék.

murok marci írta...

az újkrumpliról így sütve még nem hallottam, de tetszik...

azt a bizonyos krumplis kesztyüt feltettem a blogomra, esetleg érdekelhet valakit....