Citromos, mentás fagyi

Három éve, amikor a környéken dolgoztam, ebéd helyett is a Csaba utcában lévő fagyizóba jártam. Állítólag a hely azóta is él és virul, sajnos azóta nem jutott el oda. Az egyik kedvencem az ott kóstolt lime-os és bazsalikomos sörbet volt. Reprodukálni nem sikerült ugyan, de a saját fejlesztés is egészen tökéletes és mennyei. Illatos, ízes, frissítő.
A képen kicsit olvadtan...

Mi került a túlságosan is kicsi, mindössze 2 személyes adagba? 2 dl joghurt, 2 dl tejszín, 2 evőkanál porcukor, 1 lime leve és reszelt héja + 1 citromnak csak a reszelt héja, sok mentalevél.

Hogyan készült? A tejszínt habbá vertem a cukorral. A joghurtot kikevertem a citromhéjjal és lével, apróra vágott mentalevelekkel. Ezt óvatosan a tejszínhez forgattam és lefagyasztottam.

5 megjegyzés:

Reni írta...

Én is épp egy mentás citrus sorbet-et készítettem. Most hűtöm és mehet is a fagyigépbe :)

Ági, aki főz írta...

Várom a változatodat! Biztos gyönyörű lesz.

erős ildikó írta...

Meg fogok barátkozni mégiscsak a mentával...?Hm?:)
Nagyon vonzó ez a citromos fagyi!

trinity írta...

Csodás frissítő lehet!

anyahajó írta...

Jól hangzik, a mentát nagyon szeretem!
Igen, a Csaba utcán még mindig van az a fagyizó, csak épp kisebbfajta luxuscikk, kábé duplája a gombóc ára a többi fagyizóhoz képest :(