Mustáros tejfölben sült cukkini


Amikor még bohó ifjúkoromban lelkes Cosmo olvasó voltam... Volt pár év, amikor minden egyes lapszámot megvettem és össze is gyűjtöttem őket, valahol talán még most is megvannak. Na egy ilyen Cosmopolitanban olvastam úgy 10 éve valami ilyesmi receptet. Akkor megcsináltam, aztán el is felejtettem. Most meg megint eszembe jutott, hogy ez milyen finom.

Mustáros tejfölben sült cukkini

Vékonyka, zsenge cukkiniket veszek és nem hámozom meg őket. Amilyen vékonyan csak tudom, felkarikázom. A sütőtálba zsemlemorzsát szórok, de ez nem elengedhetetlen. A zöldség karikákat szépen egymásra csúsztatva körbe rakom, minden réteget megkenek mustárral elkevert tejföllel. Kicsit sózom is. Fél órát tölt a sütőben, a zöldség csodásan megpuhul és átveszi a savanykás ízeket. Köretnek és önmagában is megállja a helyét.

A cicaasztalra, a 9 hónaposnak külön meghámoztam egy zsenge példányt a cukkiniből és egy darabka pulykamellel meg 2 evőkanál rizzsel főztem puhára. Ezt aztán még turmixoltam is.
Neki még nem adnék szívesen ebből a fenti finomságból, a nagyobbik meg rá sem néz az ilyenekre.

2 megjegyzés:

trinity írta...

Jól hangzik!!!
Ne aggódj, én a nagylányomat a zöldségekkel el is kergethettem volna 10 éven át:))Most meg szinte csak azt eszik....

erős ildikó írta...

Mennyire jó ötlet! Elvégre nemcsak húst meg krumplit lehet mustárban sütni!