Édesköményes halleves


Legalább három jegyezetfüzetem van egyszerre, mindenféle receptekkel, ötletekkel, interjúvázlatokkal, elintéznivalók listájával és telefonszámokkal, címekkel telezsúfolva. A receptek általában úgy néznek ki, hogy csak pár, fontosabb hozzávalót firkantok le, az elkészítési módot szinte soha. A legbosszantóbb az, hogy általában címet se adok, így aztán utólag csak találgatok. Nem vagyok egy rendmániás típus.

Most fedeztem fel például, hogy a nyáron kijegyzeteltem valahonnan kéttucatnyi ötletet. Ez a kecsegtető recept is közte volt, már ahogy elolvastam a hozzávalók listáját, éreztem, hogy jó lesz. Nem lett jó, egyszerűen fergetegesen fantasztikus lett.


Édesköményes halleves


Hozzávalók 4 személy részére: 1 póréhagyma, 1 édeskömény, 2 evőkanál olaj, 1,5 dl fehérbor, 3 evőkanál paradicsompüré, 40 dkg halféle (lazac, rák, kagyló, stb.) 3 evőkanál tejszín, só, bors.


Elkészítése: Az apróra kockázott pórét meg az édesköményt, amelynek zöldjét félretettem a táláshoz, az olajon üvegesre pároltam. Felöntöttem borral, paradicsompürével és fél liter vízzel. Halalaplével kellene, de az nálam nincs raktáron. Amikor a hagyma teljesen megpuhult, kiszedtem pár csinos édeskömény szeletet, a többit pedig finomra turmixoltam. Újra felforraltam és megfőztem benne a halat, rákot. Fűszereztem. Édeskömény szeletekkel és a zöldjével díszítettem.

Nincsenek megjegyzések: