Villa-interjú Csernus Ágival, a Figurkák megteremtőjével


Le se tagadhatnám, hogy mennyire gyerekes vagyok. Sokszor nem a gyerekeimnek, hanem saját magamnak vásárolnám a játékokat, különösen, ha ilyen izgalmas, mókás, kalandos babákról van szó. A képen a Konyhatündér Figurka szorongatja villáját. Csernus Ági, a babák megteremtője szerint „elfoglalt háziasszonyoknak komoly segítség lehet, gyorsan tanul és egyszerűbb fogásokat egyedül is elkészít”.

– Gyerekes dolog gyerekjátékokat készíteni? Az anyukájuknak vagy a játszótársuknak érzed inkább magad?
– Büszkén vállalom, hogy ez az egész nekem egy Igazi Játék. Kezdve onnan, hogy megszületik a fejemben egy újabb baba, majd megvalósul, egészen odáig, hogy egy asztal mögött állva, vagy az interneten eladom őket. Én nem tanultam sem a varrást sem az eladást, és a folytonos mikéntek és hogyanok ébren tartják a kreativitásomat. Ez az, ami engem előrevisz. Bevallom, volt már rá példa, hogy egy babát folyton takargattam, tettem-vettem egy vásáron, mire rájöttem, én ezt sajnálnám eladni. Nem is adtam el, elajándékoztam.
- A hús-vér tesók féltékenyek-e az általad teremtett lényekre?
– A gyerekeim mostanra tökéletesen immúnissá váltak a Figurkákra, de azt hiszem, ez érthető, hiszen folyamatosan több tucat veszi körül őket, mivel otthon dolgozom. Az első darabokat nekik készítettem, akad belőlük bőven a gyerekszobában. Ha valamelyikbe mégis beleszeretnek, persze hogy az övék lesz.
– Ha éjjel a Figurkák kilopakodnak a konyhába, mit csennek el legszívesebben a hűtőből?
– Elég édesszájúak, ha egy kis süti maradék vagy csokoládé netán elöl maradna este a konyhában, annak reggelre annyi. Először a gyerekekre gyanakodtam, de ők tagadnak, szóval csak a Figurkák lehetnek.
– Válogatósak-e a Figurkák és gazdáik?
– Nagyon kevés olyan dolog van, amit egyáltalán nem bírok megenni. Azt az elvet valljuk a családban, hogy minden újat megkóstolunk, mert valószínűleg nagyon finom. Erre a gyerekeket is rá lehet venni. Ha valakinek mégsem ízlik valami, akkor nem kér többet, de legalább megpróbálta. Egész meglepő eredmények is születnek, a 6 éves fiam szerint például ehetetlen a baracklekvár, de isteni a polip. Egyébként az élet minden dolgára is ezt a filozófiát vallom: Ha nem próbálod ki, nem tudod meg, milyen klassz!


És a végére jutott a villa-interjúk történetének első nyereményjátéka! Aki a Figurka blogon, azaz itt helyesen válaszol az alábbi kérdésre, megnyerheti a képen is látható Konyhatündért.
Hol és hogyan készülnek Figurkák?
a, Indiában, gyermekmunkával
b, Kínában, futószalagon
c, Magyarországon, manufaktúrában

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szeretném megnyerni ezt tündért! G.

Ági, aki főz írta...

G, akkor a Figurka oldalon próbálkozz a megfejtéssel.

m.tunde írta...

Nagyon jó, hogy nem csak gasztrobloggerekkel készítesz interjút.
Panyi Zsuzsi ékszerei is nagyon tetszettek, de ezek a Figurkák! Teljesen beléjük szerettem, főként az egyik koboldba. Meg kell szereznem, jaj!

Ági, aki főz írta...

Tünde, gondolom sejted, hogy nem véletlen, hogy pont őket is bemutattam. Rajongok a szépséges dolgaikért. És még rengeteg ilyen kézműves ember lesz, de a következő két hétben például éttermek kerülnek sorra.