Bécsi séták és finomságok

Milyen Bécs? Finom hely. Alig másfél nap alatt becsülettel ettem, kóstoltam és gyalogoltam. Ámultam az épületek tisztaságán, magamba szívtam a birodalmi múlt megmaradt hangulatát. És élveztem, hogy mindenki olyan kedves, mosolygós, csinos. Ó, azok a nercbundák...

Rengeteg hasznos ötletet, tanácsot kaptam tőletek. Anyahajó külön posztot írt nekem, Kísérleti konyha pedig még egy újságcikket is beszkennelt a kedvemért. Sajnos a negyedét se sikerült megtalálni ezeknek az ötleteknek.

Notburgának pedig köszönöm a kedves invitálást, kávézást és virslievést, illetve ezt a zseniális süteményt, amit hazahoztam és itthon faltam fel! Jó lenne tudni, hogy mi volt pontosan benne és rekonstruálni.



Sacher cukrászda, hotel, stb.
Bár azt megállapítottuk, hogy nem a Sacher a világ legjobb tortája, viszont nagyon híres. Finom, csokis és a cukrászdába beülve, vasárnap délben természetes környezetükben figyelhetjük meg a bécsieket. Hihetetlen, hogy nem a turisták, hanem helyiek eszik ott a rántotthúst és jólfésült kisfiúk tömik magukba a csokis sütit. Mellettünk, mint minden cukrászdában a világon, két zöldkardigános, kalapos öreg néni ült, csak éppen Louis Vuitton táska hevert mellettük a padon.

A vacsorázóhelyeink terjedelmes listáját végighívogatva végül ennél találtunk üres helyet. A Kulinarium elég fura hely. Még mindig nem tudom eldönteni, hogy lelkesedjek-e érte. Egy ínyencbolt, finomságokkal és kóstolópincével, cékla- meg mandarinpálinkával. Az éttermi része viszont magas, támla nélküli székekkel, egymás mellé ültetett idegenekkel operál.
Az étel ehhez képest, fúziós meg molekuláris. 2 menü, oszt kész. Mondjuk zseniális a karfiol leves, a vörös rizottó meg a citromsörbet is. A tulajdonos meg nyüzsög, beszélget, mesél, de nem feledteti, hogy az első fogásra 1 órát vártunk. Addig olívaolajba mártogatott kenyérrel szórakoztattuk magunkat. De milyen olaj volt az! Zöld, sűrű és már-már hal ízű. A köszöntőfogás önmagában jól jellemzi a helyet: kémcsőben érkezik a mango lassi, mellé pedig egy tonhalfalat fűszeres majonézzel.

Demel
Picike üzlet, cukrászda és látványsütöde üvegfal mögött. Így szezonban iszonyatos a tömeg, de érthető is. A legmagasabb minőségű édességek, a legszebb, hagyományőrző csomagolásban.



Julius Meinl am Graben
Kötelező ínyencség-lelőhely, csak az alsó szintet pásztáztam végig és megállapítottam, hogy a csokoládécsomagolás manapság olyan irányokat vett, hogy csak kapkodom a fejem. Annyira komoly design-nal versenyeznek az egyes cégek, hogy már csak a gyönyörködés kedvéért is megveszi az ember a csokit, szerencsére azért elég finomak is.
A friss, hámozott és szeletelt gyümölcs felhozatal is hihetetlen, nehezen tudtam kifelé indulni.


Karácsonyi vásárok
Rengeteg van belőlük, szinte minden sarkon. Puncs, forralt bor, meleg tojáslikőr kötelező tartozék. Egyébként az árusoktól, - bár nem kínai bóvlit árulnak - nem voltam elájulva. Itt is tipikusan a nincs rá szükségem tipusú áruk vannak a standokon, még ha kézműves kivitelben is. A hangulat viszont jó, főleg egy-két bögre puncs után.




Naschmarkt

Mind közül a legnagyobb kedvencem! Imádom. Zöldség, gyümölcs, sajtok, húsok, halak a világ minden tájáról. Amit egy picit hiányoltam, hogy a helyi termékek teljesen háttérbe szorultak itt. Hellyel-közzel lehet csak osztrák sajtot, olajat vagy egyebet találni.
Mindamellett osztrigát enni és pezsgőzni szombat délelőtt, vagy ahogy mi csináltuk, vegyes haltálat enni rajnai rizlinngel - hát nem sok jobb időtöltést tudok elképzelni.
És olyan habrolót ettem, amit gyerekkorom óta nem láttam, kóstoltam.

15 megjegyzés:

Kriszta írta...

Ez egy egészen más Bécs, mint amit eddig ismertem. :)
Kettesben voltatok vagy a srácokkal?

Azt a piacot megnézem, mindenképpen!

Palócprovence írta...

Örülök, hogy jól érezted magad! :)

Névtelen írta...

Bécs az egy szenzácio. Ami talán nem olyan jo volt a látogatásban, hogy Demel ( eltulozott árakkal) stb. latogattad meg. Miután a belvároskörnyékén voltál Spittelberg kerületben van a legbájosabb Karácsonyi piac. Ez az óvárosa bécsnek még ennélkül is szép. Természetesen ahhoz, hogy sokat lásson az ember több napra van szükség. Majd legközelebb. Szivélyesen Libelle

Névtelen írta...

Hát igen! A magadfajta sznob bunkó élvez el a nercbundáktól. A státusz az számít, más nem. Inkább írni tanulnál már meg végre 40 évesen.

Eva írta...

Névtelen, mire fel ez a rosszindulatú megjegyzés?Lebunkózni valakit, és még csak a nevedet sem vállalod fel? Elég boldogtalan ember lehetsz.Ennyi.Ágit pedig ne piszkáld.

duende írta...

Névtelen, inkább nem mondok Rád semmit. Annyit nem érsze, de a láthatatlan jelzős listám rólad elég hosszú és édesanyád sűrűn szerepel.
Ági minden, csak nem sznob. A bunkó pedig Te vagy.

Notburga írta...

Örülök, hogy ilyen szép emlékekkel értél haza. Kívánom, hogy teljen az Adveni idöszak Nálatok, otthon békésen, szeretetben és készülödve a Karácsonyra, olyan hangulatban, amit Bécsben érztél.

Kriszta írta...

Ráadásul a negyventől is elég messze van...

á la carte kulinaria írta...

Bizony, bizony... Bécs ilyenkor gyönyörű. Imádom. Hamarosan én is teszek fel képeket. Igaz nem ideiek, mert ebben az évben majdcsak Karácsony előtt megyünk.
Nagyon jó az összefoglalód. Gratulálok!!

Ági, aki főz írta...

Köszi mindenkinek?

Most mit csináljak, ha oda vagyok a bundákért? És erre felé azért nem sokan hordanak ilyesmit.

Persze ez most tényleg csak egy belvárosi séta volt, de azt hiszem első kóstolónak pont jó!

KisMesterek írta...

Ha egyszer "bécskostoló" szervezett túrát indítasz, arra benevezek!

Névtelen írta...

Szia,
én bár csak lelkes olvasó vagyok és nem szoktam vélemény írni semmiről,de most sajnos ez a "névtelen nevű" nagyokos kihozott a sodromból de rendesen.Neki válaszul annyit írnék,hogy aki így leszól másokat az inkább illemtan könyvet olvasson és ne blogot.Továbbá ha "Ági,aki főz" sznob azért,mert szereti a szépet akkor én is az vagyok,mert én egyenesen imádom Bécset!A kirakatokat,a fényeket, a szép épületeket,a karácsonyi hangulatot,a csillogást,az embereket, azt a hangulatot ami ilyenkor ott van..És akiben annyi keserűség van,hogy nem tudja értékelni ezeket,az tényleg sajnálatraméltó.Az pedig aki sérteget másokat név nélkül,ismeretlenül az a világ legnagyobb bunkója.Az pedig,hogy valaki milyen ember nem a helyesírási hibákon és a fogalmazáson múlik,sokkal inkább azon,hogy hogyan viselkedik másokkal szemben.Másokat sértegetni persze az nagy észre vall,és mellé még tuti tökéletes is vagy úgy hiszem..Legyen véleményed,de nem feltétlenül kell alpári paraszt módjára leszólni másokat...
Ennyit rólad!
"Ági,aki főz" neked meg azt mondom,hogy magasról tegyél az ilyenekre.Meg sem érdemli,hogy akárcsak egy szót is ejtsenek róla.Én veled vagyok,és igenis szépségesen gyönyörű város Bécs!!Én egy hét múlva megyek!!!!Minden jót Neked és még sok-sok szép élményt kívánok legyen szó akár Bécsről,akár más szép helyről!!!Békés Ünnepet kívánok!Manka

szepyke írta...

Annyira örültem, amikor olvastam, hogy kihasználtad minden pillanatát ennek a szomszédolásnak! Örülök, hogy jól érezted magad, és (nem)kicsit irigykedek is!:)

Névtelen írta...

Ági, örülök, hogy tetszett!

Üdv,

Angéla

Ginger írta...

Szia Ági!
Csak most bukkantam a bécsi beszámolódra. Pont tervezzük, hogy mi is megyünk. Köszi, hogy felhívtad a figyelmünket a Demelre! :-)