Dolce vita mája


Ez volt a másik recept amit rögtön elkészítettem a már emlegetett szakácskönyvből. Azt írja a bevezetőben, hogy jellegzetes velencei étel, pedig tulajdonképpen a jellegzetes magyar resztelt májhoz is nagyon hasonlít. Régebben állítólag fügét használtak a máj ízének semlegesítésére, úgyhogy én gyorsan előkaptam egy kis szárított fügét is, és azt is bepakoltam a serpenyőbe. Megy egy kis bort is, ráadásul nem borjú, hanem sertésmájat használtam. Szóval, csak az ötlet volt a könyvből, alaposan a magam képére formáltam.


Fügés-hagymás sertésmáj


Mi került a 2 személyes adagba? 1 fej vöröshagyma, 2 dl fehérbor, 30 dkg sertésmáj, 4-5 darab aszalt füge, 1 evőkanál apróra vágott petrezselyem zöldje, só, bors, olaj.

Hogyan készült? A forró olajon üvegesre pároltam a vékonyan felkarikázott hagymát, felöntöttem borral és puhára pároltam. Kiszedtem. A májat vékonyra csíkoztam, jól megpirítottam minden oldalról. Visszapakoltam a többi hozzávalót, összekevertem és puha, friss kenyérrel tálaltam.

8 megjegyzés:

trinity írta...

Ez a fügés dolog nekem új, de nagyon jó lehet...Szeretem a resztelt májat is simán, de gondolom, a borral és fügével sokkal extrább!

Ági, aki főz írta...

Trinity, igazából nem tettem bele olyan sok fügét, hogy nagyon édes legyen. A bor íze pedig a hagymába ivódott, jót tett neki.

szepyke írta...

Ahogy először elolvastam a címet, arra gondoltam, hogy tényleg DV májáról lesz szó, mármint a napokban történtek miatt...
De aztán láttam, hogy ez nem az ővé, hanem a könyvében szereplő. Megnyugodtam!:)))))

Ági, aki főz írta...

Odáig még nem jutottam, hogy emberi testrészeket egyek.

szepyke írta...

Nem, nem is ételként gondoltam rá. Ha félreérthető voltam, bocsánat!

Ági, aki főz írta...

Tudom, csak vicceltem. Kicsit hülye a humorom. Nehezen emészthető, hogy úgymondjam.

szepyke írta...

Szerintem az enyém se semmi...:)))

Dolce Vita írta...

Én nagyon szeretem, isteni finom édes lesz a hagyma a sütéstől, a füge csak dobhat ezen!

Szepyke!
meglepődve olvastam, mi történt, miután leírtam Reni oldalán nekem mi közöm volt az egészhez, letörölte az egészet, ezt sajnálom...