Spenóttal, datolyával töltött csirke


Ismeritek azt az érzést, amikor hosszú hónapok múlva bukkan elő újra egy kép, egy recept. Már először is tudtam, hogy ez egy fantasztikus étel, de elfelejtettem. Most megint elém került és azonnal el kellett készítenem. A hozzávalók cseppet sem szokványosak, az biztos. Döbbenetes kombináció, nagyon is a kedvemre való!

Hozzávalók 4 személy részére: 4-6 csirkemell filé, 200 g friss, leveles spenót, 10-15 szem datolya, 1 lilahagyma, 2 evőkanál étolaj, 1 evőkanál méz, 1 evőkanál arab gránátalma-szirup (pomegranate molasses), só, római kömény, fahéj.

Elkészítése: A lilahagymát vékonyan felkarikáztam. A spenótot megmostam, a datolyát kimagoztam. Serpenyőben olajat forrósítottam, a lilahagymát üvegesre pároltam, rádobtam a spenótot és megfonnyasztottam. Sóval, római köménnyel és fahéjjal fűszereztem, de csak gyengéden. Végül belekevertem a datolyadarabkákat is.

A csirkemell filéket hosszában bevagdostam, kicsit megsóztam, és belegyömöszöltem a spenótos tölteléket. A húst ráhajtottam és a tetejét megkentem méz és gránátalma-szirup keverékével. 180 fokos sütőben 30-35 perc alatt készre sütöttem.

Készítettem hozzá egy salátát sült padlizsánból, gránátalmával és sok fokhagymával. Mivel ez nem aratott akkora sikert, mint a szintén köretként főzött natúr kuszkusz, ezért ezt tovább nem is részletezném.

Ötlet: Good Food honlapja

2 megjegyzés:

Ízbolygó írta...

Nálam a karácsonyi menü része volt, igaz pulykával. Imádtam.

Ági, aki főz írta...

Jé, tényleg! Mennyire másként csináltuk meg végül...