Egyszerű Fekete-erdő torta (még 5!)


Igazándiból a maradék fagyasztott meggy felhasználására találtam ki ezt a sütit, ami végül nagyon jól sikerült. Saját jogomon kicsit féltem Fekete-erdő tortának elkeresztelni, de akik kóstolták azt állították, hogy az ízei teljesen olyanok.

Készítettem egy jó csokis, kevert sütis alapot. Ebbe került: 2 dl natúr joghurt, 3 tojás, 4 kanál cukor, 1 dl étolaj, 7 kanál liszt, 1-2 kanál kakaó, 1 kiskanál sütőpor, 5 deka keserűcsoki.
Úgy kezdtem, hogy a csokit durvára daraboltam, összekevertem a lisztet, kakaót, sütőport és a csokidarabokat. Egy másik tálban a joghurtot, tojást, cukrot és olajat. A két keveréket vegyítettem, sütőpapírral kibélelt formába öntöttem, rászórtam és belenyomkodtam 20 deka lecsöpögtetett, magozott meggyet. (A meggy levét megittam.)

30 perc alatt megsült a 180 fokos sütőben.
Amikor lehűlt, felvertem 2 dl tejszínhabot 1 kis zacskó habfixálóval és 2 kanál porcukorral. Ezt a sütemény tetejére halmoztam és megszórtam díszítő tortadarával.

Mivel vendégségbe vittem a sütit, a tejszínhab csak a helyszínen került rá, így nem maszatolódott össze semmi és egész jól bírta a szállítást is.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Uhh ez fantasztikus jól néz ki és hangzik! A kedvencem a fekete erdő. Na majd én is csinálok ilyet.

Wise Lady írta...

Nagyon jó reci! Én az ilyesfajta torták kedvelője vagyok (nem a túlcsicsázottaké), ezek finomabbak is.

Névtelen írta...

Nagyon jól hangzik, a hétvégén el is készítem.
Mekkora formát használtál hozzá?

Tünde

Ági, aki főz írta...

Tünde, ha jól mértem, akkor 26 cm.