Lassú tűzön sült szív


Feri délelőtt kezdte körbetelefonálgatni a haverjait, hogy jöjjenek már át egy kis sütögetésre. Kissé kásás hangja arra utalt, hogy elfogyasztott már pár felest. Mivel a haverok kissé aggódtak Feri lelki állapotáért, csapot-papot, feleséget, barátnőt hátrahagyva mentek Feri hívására. Különösen Joci aggódott, a többieknél is jobban, erős lelkifurdalással küzdve, amiért ő mutatta be Ferinek a Barbit, a csinos pultoslányt, aki olyan csúnyán elbánt szegény barátjával.

- Csá, Joci! Még pont időben jöttél! Nézd micsoda grillsütőt szereztem! Képzeld még apróra vágott fát is árultak hozzá! Nem semmi, én mondom. Szóval jól megraktam ezekkel a farudakkal, így kell aládurrantani. Csak az a probléma, hogy egy ideje már nem vettem Nemzeti Sportot, így nem volt újságpapírom. Csak annak a luvnyának a magazinjai. Itt hagyott nekem egy raklappal! Most nézd meg! Cosmopolitan meg Glamour! Megáll az eszem. Glamúúúúr! Ez kellett neki, de ezek a rohadék műpapírok nem akartak meggyulladni rendesen. Szerencsére felkészültem ám, és vettem ezt a szuper kis folyadékot! Ezt nézd! Csak rálöttyintek és már fel is lángol a tűz! Nem semmi, én mondom.

- Te, Feri, a szomszédok nem fognak reklamálni, hogy te itt az erkélyen tüzet raksz?

- Ne rinyájjá mán! Különben is csöngettek. Á, hellósztok! Gyertek csak be. Olyan királyság tüzet raktam, hogy csak néztek majd. Naszóval, amikor a fa már elég jól ég, akkor kell rászórni a szenet. Nekem ezt még apám tanította.

- És mit fogsz nekünk sütni, Feri? Már éhesek vagyunk!

- Olyat kaptok, amit még sose! Szívet sütök nektek, bizony! Annak a bestiának a szívét tálalom fel nektek, bizony!

- Ö, biztos jó lesz, de addig is valami piát adhatnál haver, hogy legalább ne szomjazzunk.

- Ja, persze. Ott a pulton apám pálinkája. A fantás üvegben van a szilva, a kólásban meg a körtepálesz. Vagy fordítva? Már nem emlékszem pontosan, de jó erős a cucc, az öreg nagyon tud.

- Hé, figyelj, nagyon lángol ez a grill!

- Nagyon jó az így, ne izgujjá mán! Figyeljétek, hogy csinálja egy profi! Így, most kell ráönteni a szenet. Jó nagy tüzet csinálok, abból lesz a forró, vörös parázs. Te, b…szki, ez elaludt. Túl sok a szén! Na, mindegy, öntök rá abból a jó kis égésgyorsítóból. Na így, gyerekek! Most már jöhet a menet! Már csak a sütnivaló kellene! Na megyek, és hozom annak a dögnek a szívét!

- És valami konkrétabb kaját nem szereztél nekünk? Mondjuk egy kis sütnivaló kolbászt, jó csípőset?

- Kolbász kell neked!? Levágjam a sajátomat? Az a k…rva úgyis kiherélt, amikor itt hagyott, nekem már olyan mindegy.

- Ácsi, Feri, ne hadonásszá mán itt az orrom előtt azzal a disznóbökővel!

- Akkó te meg ne szójjá be!

- Te, figyelj már, nem túl nagy az a tűz? El kéne oltani, mielőtt meggyullad a ház!

- Hogy ti milyen beszariak vagytok! Hohó, tényleg kicsit nagyobb lett a tűz, mint gondoltam. Na várjatok csak, azt mondta az apám, hogy csak rá kell borítani egy pokrócot és elalszik. Itt ez a paplan, jó lesz ez is. A francba! Menjetek hátrébb, gyerekek!


Újsághír: „Tűzoltók szabadítottak ki B. Ferenc lakásából egy megkötözött nőt, miután lakossági bejelentésre egy tűzesethez vonultak ki. Mint kiderült, a kerti grillezés füstje miatt hívták ki a szomszédos lakások lakói a tűzoltókat, ám meglepetésükre nem a tűzzel, hanem egy késsel hadonászó, erősen ittas állapotban lévő férfivel kellett megküzdeniük. A később kiérkező rendőrök a férfit letartóztatták, míg a kádból kimentett nőt sokkos állapotban szállították kórházba. B. Ferenc ellen gyilkossági kísérlet miatt indul eljárás.”


Tetszett? Szeretnél még több Kern Ági-féle novellát olvasni? Íratkozz fel az Instant Irodalom Hírlevélre, és minden héten ott vár a postafiókodban egy friss, ropogós olvasnivaló-adag.

Nincsenek megjegyzések: