Meggyes, mandulás, joghurtos kevert süti


Eva receptjét már többször is sikerrel hasznosítottam. Hihetetlenül egyszerű és a végeredmény tökéletes: puha, könnyű és másnap is nagyon finom. Ezúttal meggyel meg mandulával készítettem. Alig lehet abbahagyni.
Én ezt a klasszikus meggyes pite helyett csinálom, egy gazdag, tartalmas leves után nálunk megfelel második fogásnak.

Mércének én a joghurtos poharat használtam, ami kb. 2 dl. A keverőtálba beleöntöm először az 1 pohár joghurtot, 3 tojást, 1 pohár cukrot, 1 csomag vaníliás cukrot. Ettől lesz finom illatos. Ezeket a hozzávalókat jól kikeverem, teljesen simára. Hozzáöntök 0,5 pohár olajat. Újra alaposan elkeverem. Nem szükséges mixert használni egy kanál, vagy kézi habverő is alkalmas ehhez.

2 pohár lisztet, 1 csomag sütőport lazán összekeverek, majd hozzáadom a tojásos-joghurtos keverékhez. Összekeverem, de nem kell túlzásba vinni, mert minél tovább keverem, annál keményebb lesz a tészta.

Egy sütőpapírral kibélelt kisebb tepsibe öntöm, 30 deka lecsöpögtetett, kimagozott meggyet rászórok, szépen elosztva, kicsit bele is nyomkodva a tésztába. A tetejére szórok 5 deka szeletelt mandulát meg 1 kanál barnacukrot. Ez olyan istenire, ropogósra karamellizálódik, hogy csak na!
20-25 percig szoktam sütni a 180 fokos sütőben.

1 megjegyzés:

Eva írta...

Drágám, most olvadozok (kanállal kéne összeszedni:))), hogy tőlem készítettél sütit!És annak pedig külön örülök, hogy elégedettek voltatok a végeredménnyel! Sok puszi tőlem!

P.S: Én pedig a cukkini krémlevesedet néztem ki holnapra, ugyanis a nagymamám küldött egy csomó friss cukkinit a kertjéből! Majd jelentkezem a végeredménnyel!