Csicsókás kelkáposzta főzelék


Jó, jó, nyugodtan mondhatjátok, hogy ez a csaj nem normális. Miket kotyvaszt itt össze folyton. Pedig - bár elsőre nem hangzik túl biztatóan - szerintem nagyon finom lett! Nem olyasmi, amiért mindenki rajongva sorban áll, nálunk mégis nagyon gyorsan elfogyott. Sőt, meglepetésemre a kisebbik gyermek is bőszen falta. Mondjuk, ez annyira nem jelent semmit, mert ő szinte mindent bőszen befal, amit eléteszek.

Hogyan készült?

Megpucoltam 1 hagymát, 2 gerezd fokhagymát, 30 deka csicsókát, 10 deka krumplit. A hagymát apróra kockáztam, a fokhagymát lereszeltem, a csicsókát meg a krumplit falatnyira vagdostam. Kevéske olajat forrósítottam, megfuttattam rajta a hagymát, rádobtam a felkockázott zöldségeket, felöntöttem egy pohár vízzel, megsóztam. Beleszórtam egy pici fej felcsíkozott kelkáposztát is. Puhára főztem.

Elkevertem 1 kanál lisztet, 1 dl tejfölt és 1 dl vizet. Ezzel felöntöttem és besűrítettem a főzeléket. Végül kevertem bele még némi apróra darabolt petrezselyem levelet is, illetve fűszereztem némi szerecsendióval.

3 megjegyzés:

fxtina írta...

Ma épp kelkáposztafőzeléket készítettem. Csicsókát leszámítva ezek voltak az összetevői... Sült szalonna mellé szuper volt. :)

L.Krisztina írta...

Most már itt az ideje hogy kiássam a csicsókámat ! Nagyon jó lehet , nálunk csak én eszem a csicsókát a többieknek édes :) tényleg az de szerintem nem zavaró.

Jutka írta...

Nagyon jó ötlet, még van egy pár csicsókám is :)