Fűszeres-mézes pálinka


Nincs karácsony mézes pálinka nélkül. Még azoknak is kötelező egy pici kupica akik - mint én - kifejezetten nem szeretik a pálinkát. A nagyi minden évbe kevercselte ezt az itókát, összemelegített mézet és pálinkát és már kész is volt a szép sárga, ám igen alkoholos üdvözlő ital. Nálunk ez éppúgy hozzátartozott a karácsonyi áldáshoz, mint az asztalon díszelgő alma, dió, fokhagyma.

Az idén egy kicsit fűszeresebbre vettem az eredeti receptet. Csak langyos-melegre melegítettem fel 2 jó evőkanál vegyes virágmézet. Hozzáöntöttem 4 dl törköly pálinkához, az üvegbe szórtam 1 fahéjrudat, pár szegfűszeget, egy csillagánizst meg 1 kiskanál őrölt gyömbért.

Már 2 hete álldogál a polcon, nagyon ígéretes az illata. Fogyasztás előtt a fűszerek miatt le kell szűrni és már iható is.
A sima, nem fűszerezett mézes pálinka viszont hűtés után már azonnal fogyasztható, nem kell érlelni, úgyhogy akár 24-én is elkészíthető.

Már csak azt kell eldönteni, hogy hűtőszekrény-hidegen vagy éppenséggel szoba-melegen szeretjük inni a pálinkát.

1 megjegyzés:

Kriszta írta...

Nálam a fűszeres változat a nyerő! :)