Sütőtökös kókuszgolyó


Az Ízek és érzések gasztro-magazin szemlélete nagyon tetszik nekem. Legutóbb a kókuszgolyójukon akadt meg a szemem: zabpehelyből, sütőtökből gyúrták és amaranttal ízesítették. Nos, én nem mentem ilyen messzire, de egy fél sütőtököt így is sikerült megetetnem a gyerekekkel. Észre se vették.

Családunkban most éppen a kókuszgolyó mánia kitörésének szemtanúi lehetünk. Minden héten készítenem kell egy adagot. A lelkes segítők pedig hengergetik és kókuszban fürösztik a golyókat. Tiszta élvezet az egész.

Ledaráltam 1 csomag (180 g) sima háztartási kekszet. Megsütöttem egy kisebb sütőtök felét, húsát villával simára nyomkodtam. Hozzákevertem a kekszet, 2 kanál kakaót, 5 deka kókuszreszeléket. Az egészet jól összegyúrtam, golyókat formáltam a masszából, amit kókuszreszelékbe forgattam.

Elég édes lett, nem igényelt sem folyadék, sem cukor hozzáadást.
Cicaasztalra: Igazi gyerekbarát étel, készítése és fogyasztása is. Igaz, kicsit potyog a kókuszreszelék, de ennyi nálunk még belefér. Másfél éves kortól, amikor a baba már jól majszolja a kezébe fogott ételeket, én már adnám is nekik.

Nincsenek megjegyzések: