Mazsolás bárány bulgurral, lencsével


Mindig jókat kuncogok az olyan újságcikkeken, amikor a "mi van itthon" kérdésre válaszolva próbálnak értékelhető kajákat összehozni. Mert ugye, az embernek általában még megközelítőleg sem azok a hozzávalók vannak otthon, ami egy-egy ilyen cikkben szerepel. Nálam például alapfelszerelés a lencsekonzerv meg a bulgur. Az arab fűszerkeverékről nem is beszélve. De azt hiszem, nem vagyok az a tipikus magyar háztartás.
A bárányfalatkákat pedig a mélyhűtő szerencsekereke köpte ki éppen szombatra magából. Már régóta várakozott szegény megboldogult állat gerince és bordái, hogy végre megegyük. Miközben ettem ezt a végül igencsak jól sikerült egyveleget, azon morfondíroztam, hogy ilyenkor miért nem jut eszembe, hogy egy egyszerű báránypaprikással álljak elő, mondjuk galuskával. Hát igen, valahogy a kajákkal kapcsolatos agyműködésem sem az a tipikus magyar háziasszonyos. Még jó, hogy van egy türelmes és megértő férjem.
Hozzávalók 2 személy részére (ezek voltak éppen itthon, ugyebár): 30-40 deka csontos báránygerinc, borda falatnyi darabokra vágva, 1 kanál olaj, 1 kis fej hagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 répa, 1 szűk marék mazsola, 1 kiskanál arab fűszerkeverék (ras al hanut), 1 kiskanál pirospaprika, nagyobb csipet fahéj, só. A körethez 20 dkg bulgur (búzatöret), 1 lencsekonzerv, só, 1 citrom leve.
Elkészítése: A hagymát, fokhagymát, répát megtisztítottam és felkockáztam. 1 kanál olajon megfuttattam a zöldségeket, fűszereket. Hozzáadtam a húst, mazsolát felöntöttem 1 dl vízzel és lefedve puhára pároltam. Ha elpárolog a víz, lehet még hozzáönteni, de mindig csak egy keveset. (A víz vörösborral is helyettesíthető.)
A bulgurt dupla mennyiségű vízzel puhára főztem, még forrón hozzákevertem a lecsepegtetett lencsét, de már nem főztem. Rácsorgattam a citrom levét és picit még megsóztam. Együtt tálaltam.

2 megjegyzés:

Unknown írta...

Szia Ági! Nagyon finomnak néz ki, szombaton én is elkészítem a családnak. Üdv.Ági

Ági, aki főz írta...

Remélem jó sikerül majd!