Burgonyakrémleves tormával és füstölt libamellel



Jártamban-keltemben valami megállító-táblán láttam ezt, hogy "Burgonyakrémleves tormával és csülökkel". Nagyon jó ötletnek tűnt, meg is valósítottam.
Egyébként is gyakran nézegetem az éttermek menüajánlatát, meg a napi ajánlatokat. Jó kis ötleteket lehet így "lopkodni". Csak az a gond, hogy egy-egy ilyen ötlettől általában úgy beindul a nyálelválasztásom, hogy gyorsan ennem kell valami péksüteményt, mert mondanom sem kell, hogy beülni egy vendéglőbe alig-alig akad időm a hétköznapokon.

Még november elején vásároltam a füstölt libamellet, nálam az helyettesítette a csülköt. Viszont újfent rájöttem, hogy a libamell így elkészítve nem a szívem csücske. Lehet, hogy furán hangzik, de nekem túl nyers marad. Így aztán vékonyan felszeleteltem és minden szeletkét pár perc alatt ropogósra, amolyan chipsesre sütöttem.

A levest pedig így készítettem:

Megpucoltam 3 közepes, szétfövős krumplit, 1 póréhagymát, 2 gerezd fokhagymát. A zöldségeket puhára főztem. Adtam hozzá 2-3 kanál tejfölt. A főzővízzel együtt simára turmixoltam.
A tányérban ki-ki kapott egy kiskanál reszelt tormát és néhány szelet libafalatkát. 

Azt kell mondjam, szuperek ezek az ízek így együtt. Különösen ugye a torma meglepő, de egészen különlegesen jó! Egyébként azt is el tudom képzelni, hogy valami sülthús mellé a krumplipürébe is keverek legközelebb egy kis tormát.

Nincsenek megjegyzések: