Gazdag lencseleves



Kezdjük a hetet egy tápláló, melengető levessel. Jó?

Ehhez érdemes előző este beáztatni 10 deka lencsét, majd leszűrni és átmosni.
Egy kisebb darab húsos szalonnát felkockáztam, megpirítottam, hogy kiengedje a zsírját, majd félretettem.
1 vöröshagymát nagyon apróra kockáztam. Megpucoltam 1 répát, egy kisebb zellert és 1 szem krumplit. Ezeket is felkockáztam.
A szalonnazsírra dobtam a hagymát és kicsit megsóztam. Üvegesre pároltam. Rászórtam 1 kiskanál piros paprikát és 1 evőkanál lisztet, egy kicsit átpirítottam így is. Hozzáadtam a lencsét, felöntöttem 1 liter vízzel és 2 dl paradicsomlével. A lencsét 20 percen keresztül főztem, majd hozzáadtam a többi zöldséget is. Fűszereztem szárított majorannával, tárkonnyal és oregánóval. Mindent puhára főztem.
A szalonnakockákat csak a végén tettem vissza a levesbe.

Tálaláskor akár ecettel, akár tejföllel is ízesíthetjük, szeretem, ha egy van egy kis savanykásság is benne.

Nincsenek megjegyzések: