Csirkemell almával, füstölt sajttal és mustárral



Nem mondom, hogy ez most egy kifejezetten tavaszi fogás, inkább olyan jó, laktató, melengető kaja. A körettel lehet játszani: új répás meg borsós rizibizit csináltam hozzá, ettől mindjárt könnyedebb lett a hangulata.

Ez a kombináció egyébként szerintem nagyon jól működik, minden íz a helyén van és van itt minden: édes meg savanyú, sós meg krémes állag a ropogós sajtbunda alatt. Szóval jó, na.

Hozzávalók 4 személy részére: 4 darab kisebb csirkemell filé (=fél csirkemell), 2 savanykás alma, 10 dkg füstölt sajt (pl. Karaván), 1 kis doboz tejföl, 2 evőkanál mustár, vaj és olaj a sütéshez, só, bors.

Elkészítése: A csirkemelleket keresztben vékony szeletekre vágtam. Egy filéből 3 szelet hozható ki általában. A húst sóztam és borsoztam. 1-1 kanál vaj és olaj keverékén mindkét oldalát pirosasra sütöttem. Ez kb. 5-5 perc oldalanként. Egy tepsibe tettem alulra a húsokat.

A tejfölt kikevertem a mustárral. Ezt rákentem a csirkemell szeletekre.

Az almákat 8-8 szeletre vágtam. A szeleteket szépen rárakosgattam a húsra. A sajtot lereszeltem és rászórtam a többi, tepsiben sorakozó hozzávalóra.

Előmelegített sütőben pirosra sütöttem rajta a sajtot. 200 fokon ez kb. 20 percig tartott.

Nincsenek megjegyzések: