Pirított téli zöldségek korianderrel, gyömbérrel

Tél végén már úgy kell vadászni a zöldségeket, hogy ne csak tésztát együnk krumplival... Ez a távol-keleti hangulatú finomság igazi színpompa és ízorgia az unalomba fulladt menüsorban.



2 személyes adag: 2 nagy répa, 1 póréhagyma, 20 deka csiperkegomba, hüvelyujjnyi darabka gyömbér, 2-3 gerezd fokhagyma, 1 evőkanál koriander püré (tubusos), 1 csapott kiskanál szárított chili, 1-2 evőkanál szójaszósz, 2 evőkanál olaj.

Elkészítése: Felkarikáztam a megpucolt répát, póréhagymát és gombát. A gyömbért és fokhagymát lereszeltem.
Az olajat felforrósítottam egy mély serpenyőben. Hozzáadtam a felkarikázott zöldségeket, a fokhagymát és pár percig kevergetve pirítottam. Aláöntöttem 1 dl vizet és hagytam nagy lángon elpárologni. Ettől egy picit megpuhul, de még roppanós lesz a zöldség.
A fűszereket és a szójaszószt a legvégén adom hozzá, átkevergetem és már tálalom is. Sózni nem is nagyon kell, mert a szójaszósz szerintem elég sós.

Persze ezt mi így nem önmagában ettük. Natúr sült lazacot és rizst is tálaltam hozzá.

 

Nincsenek megjegyzések: