Sajtos-krumplis puffancs

Sokat találgattuk, hogy ez most igazából mi? Pogácsa? Lepényke? Fánk? Így lett végül puffancs.

És egy ok, hogy mindig dupla adag krumplipürét főzzek. A krumplipürét nagyon szeretjük, de csak frissen jó, már este sem az igazi. Így feldolgozva viszont az egész család imádja.



Hozzávalók: fél kiló maradék krumplipüré, 6 evőkanál liszt, 1 kiskanál sütőpor, 1 tojás, 20 deka sajt. 

Elkészítése: A maradék krumplipürét először kikeverem a liszttel, sütőporral. Az egész tojást enyhén felverem. Ezt is jól beledolgozom a krumplis masszába. Végül a lereszelt sajt is belekerül.
A sajtot lehet nagyobbra vagy kisebbre is reszelni, attól függően, hogy mennyire vagyok türelmes. Egy kicsit más lesz az állaga a végeredménynek. Én jobban szeretem, ha a sajtszálak látszanak, tehát nagyobbak.

Fűszerként kerülhet bele egy kis bors, szerecsendió is.



A sütőt előmelegítem 180 fokra. A masszából diónyi darabokat formázok. Ezt legjobb vizes kézzel, mert még így is elég ragacsosak és maszatosak leszünk a végére.
A golyóbisokat egymáshoz nem túl közel helyezzük egymáshoz, mert lelapulnak és megnőnek egy kicsit.
Kb. 20-25 perc sütésre van szükségük. A sajt kicsit megpirul, az alja picit ropogós lesz. A közepe pedig isteni puha marad.

Mi ezt így magában, illetve salátával esszük vacsorára, uzsonnára, amikor éppen elkészül még forrón a tepsiből kapkodva.

4 megjegyzés:

Anikó írta...

Most láttam meg csak, vittem is a receptet, mi is imádjuk az ilyesmit, megunhatatlanul :-)

Mucus írta...

Hasonlót szoktam készíteni de teszek bele pirított szezámmagot és kolbászt a sajton kívül olajban sütöm ki
Ezt a formáját kifogom próbálni

Adryenna írta...

Alig várom, hogy kipróbáljam. 😍

Névtelen írta...

Nagyon sűrűn csinálom nagyon finom!