Tavaszi ebéd ötlet a piacról

Amikor végre eljutok a piacra és hagyom, hogy magával ragadjon a tavaszi kínálat. Végtelenül egyszerű, a hozzávalók ízét hangsúlyozó hétvégi ebéd készült:



Sertésszűz spárgával és újkrumplival
2-3 fő részére

Kb. 40-50 deka, azaz egy darab sertésszűz. A húst jó ujjnyira karikáztam. Sóztam és borsoztam. 
Mély serpenyőben 1 evőkanál vajat és ugyanennyi olajat forrósítottam. A húst mindkét oldalán pirosra sütöttem. Alálöttyintettem 2 dl fehérbort és kb. fél órát pároltam fedő alatt. 
Amikor a hús már teljesen puha volt, levettem a fedőt és elpárologtattam a nedvesség nagy részét, hogy egy kevéske sós szaft maradjon csak. 

A 30 deka újkrumplit késsel megkapargattam. Forró vízben majdnem teljesen puhára főztem, majd egy kevés vajon, serpenyőben megfuttattam, picit megpirítottam. 

A szintén kb. fél kiló spárgát jól megmostam, majd az aljáról levagdostam a fás részt. A spárgát néhány percig lobogó forró vízben pároltam, majd leszűrtem és csak egy kis sóval fűszereztem. 


Egyébként itt elég sok mindent összegyűjtöttem, amit tudni érdemes a spárgáról. 

1 megjegyzés:

Anikó írta...

Szia, baromira tetszik a cikk :)