Segítsüti 2013



Ismét itt a Segítsüti! Ismét lehet licitálni a finomabbnál finomabb sütikre. Ha erre az oldalra kattintatok, átnézhetitek, ki mivel készült, milyen finomságokat sütöttek a bloggerek: http://www.segitsuti.hu/sutiarveres/licitek



Ezúttal egy mentőautó megvásárlása a cél, amire nagy szüksége van a Magyar Gyerekmentő Alapítványnak. Kérlek tehát benneteket, ha tehetitek, vegyetek részt ebben a fontos és komoly játékban!

Már 2009 óta sütögetjük szorgalmasan a finomságokat, nálam valahogy mindig a narancs és a mandula körül forognak a dolgok. Az első egy mandulás ropogós volt, aztán egy narancsos-marcipános tartlette, volt még mandulás tallér passiógyümölcsös krémmel és végül chai illatú keksz és krém, ami egy kicsit kilógott a sorból. Most visszatértem a "hagyományokhoz".



A finomságom 2013-ban:

Mandulás narancsos sütemény fehércsokis krémmel

A tésztában rengeteg - tényleg rengeteg mandula van, amitől már-már marcipános az íze. De semmilyen mesterséges ízfokozót nem adtam hozzá. A narancshéj tökéletesen illik ebbe a sütibe, ahogy a tetején a krémsajttól ici-picit savanykás krém is.

Ha nem tudsz licitálni, de szeretnéd otthon is megsütni, a receptet is leírom, természetesen.



Hozzávalók: 200 g vaj, 150 g cukor, 4 tojás, 200 g darált mandula, 120 g liszt, 1 kiskanál sütőpor, 1 narancs héja.

A krémhez: 100 g fehércsoki, 120 g krémsajt, 2-3 evőkaná narancslé vagy narancslikőr.

Elkészítése:

A puha, szobahőmérsékletű vajat habosra kevertem a cukorral. Egyenként hozzáadtam az egész tojásokat. Belekevertem a narancs lereszelt héját, a mandulát és a lisztet, illetve a sütőport is.

Jó alaposan összeforgattam a masszát és muffinpapírba adagoltam. Célszerű csak a 3/4-ig tölteni a papírt, mert a süti egy kicsit meg fog nőni sütés közben.

Kb. fél óra alatt szép pirosra sültek a sütik a 180 fokos sütőben.

Miután kihűltek, felolvasztottam a fehércsokit, gyorsan belekevertem a krémsajtot és a naranslét (vagy likőrt). A még folyékony krémet a sütikre csorgattam és színes cukorkával díszítettem.
Ha hűtőbe tesszük a krémet, egészen megdermed, ez esetben nyomózsákból kinyomva is díszíthetők vele a sütik.

Ebből a mennyiségből 12 nagy muffin lett.


Nincsenek megjegyzések: